Viime viikolla kirjoittelin mun vihkisormusmietteistä ja kerroinpa siinä yhteydessä laittaneeni myös yhteydenottoa menemään erääseen kultasepänliikkeeseen, jonka malliston sormukset miellyttivät mua ihan hurjan paljon. Sanoin jo tuolloin, että en jaksaisi enää odottaa vastausta ja ennen vastauksen saapumista ehdin jo ärsyyntyä aika totaalisesti.
Laitoin viestini menemään maanantaina aamupäivällä ja koko viikolla vastausta ei ollut kuulunut. Olin ihan äärimmäisen harmissani.. ärisin jo kotona, että pitäkööt tunkkinsa jos ei mulle kiinnosta vastata. Odottelin perjantain työpäivän loppuun saakka ja laitoin uutta viestiä menemään kyselläkseni onkohan edellinen viestini hukkunut bittiavaruuteen vai ollaanko siellä vain niin kiireisiä, ettei ole ehditty vastaamaan. Tai vaikka lomalla. Koitin toki olla kohtelias ja sanoin, ettei viivästynyt vastaus haittaa, jos liikkeessä vain on kiireistä.. kunhan varmistan, että viesti on tullut perille!
Oikeasti kotona asiasta puhuessani en kyllä ollut enää ollenkaan niin ystävällinen. Olin jo oikeastaan todennut, etten välttämättä halua kyseisessä liikkeessä asioida, vaikka vastaus joskus hamassa tulevaisuudessa saapuisikin. Koska jos nyt jo tuntuu, ettei mun yhteydenottoa arvosteta tai ensimmäisestä viestistä alkaen yhteydenpito on työlästä, haluanko tehdä niin kalliin ostoksen sellaiselta yritykseltä? Ja mitä jos kaikki muukin asioiden hoitaminen läpi koko prosessin on yhtä vaikeaa?
No, tarina päättyi sinäänsä onnellisesti, että viikonlopun aikana olin saanut heiltä oikein ystävällisen ja kattavan vastauksen. Mun ärsyyntymisenikin laantui, koska mulle vastannut henkilö kertoi asioista tarkasti ja ystävällisesti ja vielä pahoitteli viivästynyttä vastaustaan.. Näin se ystävällinen asiakaspalvelu taas pelasti päivän, ja aion ehdottomasti koittaa saada itseni kesän aikana Helsinkiin heidän liikkeessään vierailemaan..
Mutta mitä mieltä te olette? Kuinka kauan jaksatte odottaa vastausta? Kyllä minun mielestäni viikko oli aika pitkä aika odottaa vastausta.. ehkä toki mun kokemus kärjistyi sen vuoksi, että olin asiasta niin innoissani ja se oli mulle kovin tärkeä. Siksi pettymys oli suuri, kun ei vastausta kuulunutkaan. Toki oikeasti ymmärrän kiireet ja lomat ja muut vaikuttavat tekijät. Mutta silloin toivoisin saavani esimerkiksi "Hei, olemme lomalla (tms) ja vastaamme sinulle viikon päästä" -tyyppisen vastauksen. Ettei tarvitsisi olla jatkuvasti päivittämässä sähköpostilaatikkoa ja pettyä päivä toisensa jälkeen, kun mulle niin tärkeä maailman täydellisimmän vihkisormuksen löytäminen ei tuntunutkaan sen mahdolliselle tekijälle tärkeältä.
Moi! Olen jonkin aikaa lueskelut blogiasi ja tämä aihe saa minut kommentoimaan. Minun mielestäni vastauksen viipyminen viikon verran on jo liian pitkään. Itsekin olen varsinainen hätähousu, ja kun jostain innostuu, vastaus pitäisi saada heti. Kyllä hyvään asiakaspalveluun kuuluu pikainen vastaaminen asiakkaan posteihin. Ainakin itselleni nopeasti saapuva vastaus antaa kuvan, että palveluntarjoajaa kiinnostaa hoitaa asia. Hyvänä esimerkkinä omalle kohdalleni sattunut tapaus valokuvaajien kilpailuttamisen kanssa: valitsin valokuvaajan, joka lähetti tarjouksen nopeasti ja vastaili kysymyksiini, ja hylkäsin sen, jonka vastaus saattoi viipyä viikon.
VastaaPoistaMoikka Johanna! Kiva kuulla, että meillä on samoja ajatuksia. Juuri tollainen olo mullekin tulee, että palveluntarjoajaa ei kiinnosta, jolloin on ikävää antaa sellaisen yrityksen käsiin asia josta itse välittää. Ja meillä on ihan sama, valokuvaajan ja bändin valintaan vaikutti suuresti se, että viestittely oli nopeaa ja vaivatonta :)
PoistaEn jaksa odottaa kauaakaan vaan se on tulos tai ulos meininki hyvin nopeasti :D Tosin en aina itse vastaa juuri sillä sekunnilla...
VastaaPoistaHaha, mulla on ihan sama.. että itsellä saattaa joskus venyä. Mutta toisaalta tärkeät asiat hoidan kyllä ja miksipä ei venyisi vastaukset, kun minä en kellekkään mitään palveluita tarjoakaan :D
PoistaSijaitseekohan Helsingin liike kenties Stockalla?
VastaaPoistaEi tämä sijaitse kyllä siellä :)
PoistaKyllä viikko on aika pitkä aika odottaa, etenkin juuri silloin kun asia on itselleen tärkeä ja siitä on innoissaan. Mutta onneksi lopulta sait vastauksen, hyvän sellaisen. Toivottavasti saat unelmiesi sormuksen! :)
VastaaPoistaToivottavasti saan! :) Ja tosiaan, paljon pelasti kyllä ystävällinen asiakaspalvelu sitten kun sieltä yhteydessä oltiin :)
PoistaTunnistan itseni tästä! Olen hermostunut jo kerran kaverinkin puolesta, kun hänen häitään varten tein tarjouspyynnön kehutulle pitopalvelulle ja monen viikon päästä tuli vastaus, että soittelehan huomenna niin katsotaan. Ei varsinaisesti viittaa siihen, että yritys olisi valmis asiakkaansa eteen juuri muuhun kuin aivan välttämättömimpään :/ Kyllä itse yrittäjänä pyrkisin kilpailemaan asiakkaista myös sujuvalla viestiyhteydellä.
VastaaPoistaNo juurikin noin! Sellainen tunnehan siinä väkisin tulee. Ja kun asia kuitenkin asiakkaalle on tärkeä, niin tuntuu hurjalle antaa jotain tärkeää sellaisen yrittäjän käsiin, joka ei tunnu tunteitasi jakavan.
PoistaJa kuten sanottua, ei ole pakko vastata välittömästi kattavalla tietopaketilla, mutta mielestäni tuohon mainitsemaasi sujuvaan viestiyhteyteen kuuluu juurikin se, että kytkee päälle vaikka lomapostin joka tiedottaa siitä, milloin palataan takaisin töihin tms :)
Mä kyselin yhdestä juhlapaikasta jo näin kolmisen vuotta etukäteen ja sain hyvän vastauksen parissa päivässä ja seuraavaan viestiin vielä nopeammin. Kyllä tollaset jutut vahvistaa sitä halua varatakin se paikka, kun on saanut palvelua heti alusta saakka, vaikka on tosi aikaisessa liikkeellä eikä lupaa mitään varmaa. Pahoitteluilla ja hyvällä vastauksella saa kuitenkin anteeksi, jos muuten homma luistaa, vaikka on joutunut (omasta mielestään) ikuisuuden odottamaan.
VastaaPoistaNyt en kyllä voisi olla sun kommentin kanssa enempää samaa mieltä :) Juurikin noin, tollaiset jutut todellakin vahvistaa halua käyttää sellaista palveluntarjoajaa, jonka palvelu on ollut nopeaa ja hyvää heti alusta saakka. Mutta kuten itse jo postaukseenkin kirjoitin niin hyvällä, aidolla ja ystävällisellä asiakaspalvelulla pelasti paljon, vaikka sitä hetken sai odottaakin :)
PoistaKauanko sitä POSTAUSTA jaksaa odottaa? ;)
VastaaPoistaEn osaa sanoa, mutta toivottavasti niin kauan, että bloggaaja ehtii ja jaksaa seuraavan kirjoittaa :)
PoistaItse ainakin jaksan odottaa huomattavasti pidempään "palvelua", josta saan nauttia ilmaiseksi, verrattuna palveluun johon olen kenties sijoittamassa tuhansia euroja ;)